Historie firmy


1991

Počátky samostatné výdělečné činnosti Aleny Haušildové - fyzické podnikající osoby - dále jen FPO - se datují vánocemi v roce 1991, kdy jsem byla vybídnuta rodinou svérázným dárkem - počátečním vkladem do podnikání ve výši Kč 200,- a slovy: "zkus to". Hlavním důvodem počátku podnikání byla láska k výpočetní technice a všemu, co k ní patří - technika sama jako užitečný pomocník, programování, neustálý vývoj zajišťující možnost stále se učit něčemu novému, uživatelé, jejich průprava, pomoc a zaškolování, odstraňování nepředvídatelných situací atd., a současně provokující přístup některých nastoupivších "podnikatelů" prodejců výpočetní techniky s heslem komukoliv, cokoliv, hlavně s velkým ziskem. Díky znalostem a zkušenostem (14 let výpočetní středisko zahraničního obchodu a 2 roky na obecním úřadě obce čítající cca 700 obyvatel) jsem si řekla zkusím to, vyřídila potřebné "formality" a začala. Nejprve při práci na úřadě a o dva roky později již bez úvazku - naplno s tím, že obci jsem zůstala věrná coby zástupce starosty (volební období 1994-1998).



1992 spolupráce s firmou Triada spol. s r. o. - zprostředkovatelem dodávek programu KEO - komplexní evidence obce - autor Alis spol. s r.o. K 31. 12. 1992 spolupráce ukončena. Pracoviště - vymezený prostor v kuchyni.



1993 obchodní zástupce firmy Alis spol. s r. o. - dodávky programu KEO - komplexní evidence obce obecním úřadům, proškolování uživatelů, zprostředkování dodávek výpočetní techniky. Počátek spolupráce s firmou QCS spol. s r. o.



1994 změna pracovního prostředí z kuchyně k sousedům do garáže. Rozšíření podnikatelských aktivit o zpracování účetních dat pro podnikatele vedoucí jednoduché účetnictví, kromě manžela rozšíření o jednoho studujícího pracovníka na dohodu o pracovní činnosti.


1995 opět změna pracoviště, tentokrát již dvě menší kanceláře a s ohledem na nárůst zákazníků a tím i práce, dva zaměstnanci na hlavní pracovní poměr. Rozšíření podnikatelských aktivit - zakreslování mapových listů - pro grafické zobrazení pozemků v programu KEO - komplexní evidence obce. Záznam větších objemů dat pro obecní úřady. Školení k programu KEO - okres Kladno a Praha-západ se specializací na vedení agendy mezd a účetnictví.


1997 přesun do nových prostor - dvě větší místnosti v areálu Jednoty ve Velkém Přítočně (bývalá masna), vytvoření podmínek pro prodej kancelářského materiálu, zřízení sběrny filmů k vyvolání, prodej filmů. Ukončením poptávky po zakreslování map - vývoj techniky, snížení stavu zaměstnanců na jednoho. Díky spolupráci s dalším obchodním zástupcem firmy ALIS spol. s r. o. SH servis AV Teplice - školení k programu KEO na okrese Teplice a Most.



1998 školení uživatelů okres Prachatice, Znojmo, Brno - venkov, zpracování účetních dat malých obcí.


1999

2000 spolupráce s firmou ALIS spol. s r. o. na publikaci Plně podvojné účetnictví v podmínkách malé obce. Rozšíření prodeje o publikace týkající se účetnictví a evidence majetku obcí. Zřízení malé videopůjčovny. Školení účetních malých obcí pro přípravu na přechod na plně podvojné účetnictví - okres Děčín, Kutná Hora, Kolín, Příbram, Louny, Žatec, Teplice, Praha-západ a Kladno.


2001 rozšíření podnikatelských aktivit o účetní poradenství. Zvýšení počtu zaměstnanců na tři.


2002 další a snad poslední přesun do nové provozovny v Kladně na Nám. Svobody, neboť prostory v Přítočně byly na takový počet zaměstnanců již stísněné. Rozšíření počtu zaměstnanců o jednoho. Takže je nás pět a spolupracující manžel.


2003 rozšíření podnikatelských aktivit o hardwarovou podporu, zpracovávání účetnictví pro 5 obcí, 4 dobrovolné svazky obcí a 2 podnikatelské subjekty. Pořádáme školení a semináře v oblasti účetnictví, mezd a majetku v Kladně, Slaném, Praze, Libočanech a Teplicích pro okres Kladno, Praha-západ, Louny a Teplice. Zájemci se rozšiřují o okresy Rakovník, Beroun. Od září je nás o jednu méně a to díky "mateřským" povinnostem.


2004 nástup "posily" pro vedení účetnictví obcí namísto naší mamky. Zároveň přechodné ukončení obchodní činnosti ve Velkém Přítočně.


2005 od 14. března 2005 byl zahájen provoz obchůdku Drogerie - papírnictví ve Velkém Přítočně. Rozšířil se okruh zájemců o naše semináře, a to o členy zastupitelstev obcí.


2006 nástup další "posily" - na zkrácený úvazek, pro vedení účetnictví obcí a specialistka na mzdové zádrhele. Zástup za naši mamku pracuje také na zkrácený úvazek a věnuje se nyní potřebné legislativě a výkaznictví - statistika, mzdy, daňová přiznání zejména právnické osoby. Rozšířili jsme naše aktivity o poskytování hot-line v oblasti účetnictví ÚSC a o spolupráci s firmou Galileo Corporation s.r.o., která vytváří www.stránky pro obce a svazky obcí.



2007 školíme a pořádáme semináře. Zpracování účetnictví se nám stále rozšiřuje, a to jak pro územně samosprávné celky - obce a svazky (10 organizací), tak i pro podnikatele (9 fyzických osob). K 31. 12. 2007 ukončení činnosti Drogerie - papírnictví ve Velkém Přítočně. Zájem o nákupy v malých obchůdcích je minimální. Velké supermarkety vedou, i když je v nich naše zboží dražší.

Alena Haušildová © 2010